söndag 8 februari 2015

Söndag

Lite sovmorgon idag ,fortfarande mulet och till och med lite regn i luften. Visat Yvonne marknaden
och  själv köpt en läppsalva gjord på bivax med chokladsmak en naturprodukter som tillverkas här och säljs på marknaden av en trevlig tjej.  Inte så många kalorier som i en chokladkaka men ändå en lite förnimmelse av choklad.
Efter marknaden gick vi vidare mot Playa för att fika , men eftersom vädret inte är så värst trevligt var det fullsatt på de flesta ställen som hade regnskyddat. Vi fortsatte då vår promenad till Vueltas och tog lunch på hamnkrogen. Det blev kikärtor som vi delade och Yvonne hade beställt en macka Americano. 
Mackan  innehöll i princip allt. .Skinka, ost, bacon , stektägg, sallad, tomat, lökringar och majonäsdressing mellan två brödskivor. Inte konstigt att den hette Americano. Heller inte konstigt att Yvonne blev mätt.
På bilden här under finns virkade nappar i olika färger som vi såg på marknaden  ett handarbetstips för den som har lite tid över.


På Eftermiddagen har jag varit på yoga pass en timme . Det  var dom fem grundelementen som var dagens tema för yogan . Det var många deltagare både mön o kvinnor i varierande åldrar. 
Tyckte nog det var lite svårt att hänga med eftersom jag alltid haft problem med koordinationen och nu på gamla dagar blivit både stel och fått sämre balans. Balansen brukar jag för övrigt träna varje morgon då jag gör min gymnastik på balkongen och hälsar solen välkommen. I flera dagar har solen inte brytt sig om mitt välkomnande men skam den som ger sig.
Ikväll ska vi laga mat ( lättare matlagning) här i apartmentet  . Skulle skriva hemma men på något sätt är ju hemma trots allt på Storeslätt och inte här. Därför skriver jag apartment . Det får bli så eftersom vi väntar på att Yvonne ska bli lite bättre , först då är det idé att äta o dricka gott på restaurang.

1 kommentar:

  1. Har också funderat på att testa yoga men det har inte blivit av. Hoppas att Yvonne snart piggnat till och att du klarar dig från att bli förkyld. Kram till er båda

    SvaraRadera