måndag 16 november 2015

En ny vecka

Ja så är det måndag och en ny vecka , utan krav. Det är fortfarande varmt men vinden som  varit de senaste dagarna verkar ha mojnat. Gårdagen avslutade jag med dans meditations yoga ,den är verkligen avslappnande och man känner sig riktigt euforisk efter ett pass. Nu är det så att ledaren 
Kordula ska resa härifrån för två månader så det blir bara ett pass till på onsdag och det är lite synd. Det finns andra aktiviteter så jag får chans att prova något annat. Funderar på Yin Yoga kanske är det bra för mej vad jag hört  går det ut på att tänja musklerna . Annars rullar det på som tidigare sol ,bad ,promenad. 
Jag går och väntar på tv killen Gerd som lovat dyka upp i dag eller i morgon.  Det går bra utan tv men det skulle vara lite underhållande på kvällarna med lite tv tittande med betoning på lite.  Kvällarna kan bli lite långa för jag beger mej sällan ut på något ensam och dessutom finns inte mycket annat än att äta och då o då lite musik.  Jag har min stickning och mina böcker och nu har jag laddat ner spanska kursen igen och hoppas den fungerar . Jag har försökt i flera dagar men inte riktigt fått till det men nu tror jag bestämt att det ska vara fixat .
Idag tog jag lunch på Cacadua bar här i närheten tillsammans med en bekant . Det fick bli en hamburgare special och det kan man nog säga att den var. Special alltså . Ett  jättebröd fyllt med hamburgare ,ägg , bacon ,sallad ,tomat och lökringar samt ketchup o senap som hölls ihop med en större tandpetare med dekoration. Gissa om jag blev mätt ,fick spara brödet . Dit kan vi nog gå när Linnea o Alice kommer på besök för dom gillar säkert hamburgare . Dessutom hade Cacadua bar ett förträffligt fungerande WiFi och ligger litet inbäddat i det gröna och tacksamt nog i skuggan .

2 kommentarer:

  1. Vad dumt, jag lämnade en kommentar på din blogg förra veckan men den måste ha försvunnit i cyberspace! Ja Arvid hade jättekul! Inte det minsta feg och ville åka de största rutschkanorna. Men nä, 13-årsgräns finns av en orsak.. Det var en jättehärlig dag, roligt att bada med Alice och Linnea också! Jag ska krama alla ordentligt. Njut vidare, vi hörs i framtiden igen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Väldigt roligt att höra att er elektrikersamtal med bad o pizza blev så lyckad
    Kram på er

    SvaraRadera