torsdag 19 november 2015

Vänta,vänta, vänta .

Värmen håller sig idogt kvar . När det är 26 grader i skuggan blir det oerhört stekhett i solen och sanden blir som brännande kol under fotsulorna.  Jag försöker att hålla mej inomhus mitt på dagen ,morgon och efter kl tre är det mer angenämt att vara ute såtillvida att man inta hittar en skuggig plats helst med lite bris.
Idag ska slut finishen läggas på den tyska tv mottagaren . Måndag och tisdag hände inget och efter ytterligare mailkontakt kom tv-mannen igår men kunde inte slutföra uppdraget .Han behövde komma upp på takterrassen dit inga nycklar fanns att uppbringa just den dagen . Idag emellertid ska dessa nycklar gå att ordna så nu är det bara att vänta på och hålla tummarna att så  ska ske . Sen ska här tittas på tv på kvällarna och när jag kommer hem till Sverige igen så har jag troligtvis glömt mitt svenska modersmål och talar enbart tyska . Så kan det bli när man vistas i Spanien i vart fall här i Valle Gran Rey.

    Medan jag väntar ska jag ta o äta en passionsfrukt. En dos vitamin av okänd härkomst.



    Väntan är slut till slut nu ut i solen o badet.  Ikväll blir det tv premiär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar