söndag 22 november 2015

Söndag

Har nu varit här i ca tre veckor med sol och knappt några moln på himlen .
Temperaturen har varit runt 26 gr. på dagen och runt 23 på natten. Idag har det kanske vänt för nu har temperaturen sjunkit till ca. 21 gr. och molnen tornar upp sig , det kommer till och med några försynta regndroppar. 
Har besökt söndagsmarknaden där jag köpte mej ett par örhängen i svart lavasten. Jag är mycket förtjust i lavasten och eftersom det finns gott om sådan här , finns också gott om smycken i olika design gjorda just av denna håliga sten i brun eller svart lava.



 Här kan man skymta om än svagt en tvådelad regnbåge som jag fotade på väg ner mot Playa.
 Just för tillfällets har jag tagit skydd på Playa med en Cappuccino  och en liten kaka. Tanken var att   fortsätta till Playa Ingles men får nog göra en omprogramering av dagen .

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Som vanligt så roligt att läsa om dina dagar. Här har det blivit minusgrader och man har fått skrapa bilrutor. Men nästa vecka blir dey nog regn och plusgrader tyvärr. Såg ditt goda recept på pasta, det ska jag testa 😊. Ha detbhelt underbart, här är allt bra.
    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  2. Tack kära syster för dina kommentarer det är alltid lika välkommet att höra att ni har det bra kram

    SvaraRadera