lördag 28 november 2015

Ny vandring

Idag tog jag och gick upp tidigt för att hinna med 8 bussen. Jag hade bestämt att slå följe med Gunilla och hennes väninna Vivianne på en vandringstur. Vi träffades på busshållplatsen vid baby beach . Vädret var bra men uppe i bergen såg det lite mörkt ut med en del moln men vi chansade på att vädret skulle bli ok och åkte med upp till  El Cercado. Gunilla o Vivianne har vandrat här många år och känner till dom flesta vandringsvägarna så jag kände mej riktigt trygg. Det blev en tämligen lång vandring men inte alltför branta upp eller nedstigningar. Dom höll också ett tempo som passade mej . Vi vandrade till Matanza gjorde pauser med jämna mellanrum och även en lite längre matpaus vid en pytteliten Erimita de Guara'där vi åt medhavd matsäck. Vädret var helt ok , visserligen lite snålblåst men även en hel del sol. Vi hade gått ner i dalen på rätt sida så vi hade nåtts av solens strålar.
Efter matpauser fick vi gå tillbaka mot Matanza på samma väg vi kommit och sen böjde vi av och började vår vandring uppåt på andra sidan dalgången. När vandringen nått sist slut var vi framme i Chipude.  Chipude är den  by där jag förra året fick sitta i byns restaurang i över tre timmar och vänta på bussen ,eftersom vinden och regnet piskade så att det inte gick att ta sig någonstans. 
 Idag skulle vi ta den buss som beräknas anlända Chipude 16.15 så vi hann med en kaffe på restaurangen och lite småprat. Vi talade både svenska,engelska och tyska eftersom Vivianne är från England men sen många år tillbaka bosatt i Tyskland. Den här vandringen blev mycket lyckad. Jag kommer nog att hänga på dessa damer fler gånger. På kvällen var jag väldigt trött och för att göra det enkelt för mej gick jag och köpte mej en grillad kyckling som jag åt med sallad . Lite tv tittande men sen föll ögonen ihop så det blev tidigt God Natt .









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar