söndag 8 november 2015

En söndag i november

Så här ser det ut 8.30 en söndagmorgon. Solen håller på att titta fram alldeles strax har den nått över klippkanten. Redan tidigt kom dom första morgontidiga ner till stranden för ett morgondopp. Det är inte ovanligt att dom badar helt nakna men först av alla är mannen som håller rent . Han går här i näst intill mörker och plockar skräp som vi turister lämnat efter oss trots mängden papperskorgar. Han lyser upp i mörkret i sin neongröna klädsel prydd med reflexer. Ofta är jag vaken eftersom jag är en morgonpigg person och dessutom har jag troligtvis min svenska klocka kvar i huvudet alltså en timme senare. 
Idag är det farsdag i Sverige så jag vill önska alla pappor en riktigt trevlig dag. 





      Skickar med en blomma  ett helt träd faktiskt och en svensk flagga.
      Grattis på farsdag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar