onsdag 4 november 2015

Lite förändringar

Lite har hänt sen februari , några restauranger har bytt namn och ägare bl.a. Lorenzo pastarestaurangen i huset intill .  Nu heter den Esperanto och har lite blandad mat och fika med glass o   belgiska våfflor . På onsdagkvällar kan man äta rökt makrill med sallad o bröd här.  Det är det enda stället som har rökt fisk mej veterligen. På La Goleta har det varit tyst , dom har visst bytt ägare men vi får se hur länge det dröjer innan dom kör på för fullt ös. Den nya färjeterminalen är under uppförande kanske nästan klar utom terminalbyggnaden som just nu mest består av nån sorts rörkonstruktion. 
Gubben som bodde på parkeringsplatsen finns inte kvar. Han var en sanitär olägenhet kan man uttrycka det , om man uttrycker sig milt. Tydligen blev han så dålig till slut att han fick föras bort med ambulans och därefter har man gett honom ett startkapital så att han kunde ta sig till sitt hemland Österike. Om han tog sig dit eller inte vet ingen. Han hade levt ca. 30 år här påön och blivit portad från alla barer. Till slut hamnade han som jag nämnde på en madrass på en parkering här i Vueltas. Där levde han av det människorna gav honom . Ur den ena flaskan drack hann vin och i en annan pinkade han. Vad som för övrigt görs på en toalett blev gjort i plastpåse tillknutet och staplat på hög.
Jag har nu inrättat mej i lägenheten och idag har jag fått mina grejor som fanns kvar i tryggt förvar hos min granne Gerda. 
Solen är väldigt varm mitt på dagen så man får passa sig så att man inte bränner sig. På balkongen ligger solen bara på på f.m. det känns skönt. Jag äter frukost där och får då se när solen tittar fram över berget . Det är inte så mycket folk här än dom flesta turisterna kommer nog något senare . Vid jul o nyår är det säkert packat men just nu kan man bre ut sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar