måndag 2 november 2015

Avsked den

Nu har dagen kommit och med blandade känslor lämnar jag Sverige, Manfred,barn o barnbarn och en gammal mamma . Det är söndag den första november och morgonen är rätt grå men termometern visar 12 +
Jag har ju själv valt att lämna och byta ut det västgötska vinterklimatet som ju enligt mej oftast är snöslask och våta kläder o skor . Jag har åter igen siktat in  mej mot ett behagligare klimat på min favorit ö La Gomera . Trots detta har jag nu i sista minuten fått lite ångest och undrar om jag gör rätt. 
Det är ingen av dom som står mej nära som  som förebrått mej utan tvärtom har dom önskat mej en trevlig tid och det värmer mitt hjärta. 
Nu är jag på väg och sitter i luften och hoppas på att min lilla ångest släpper när jag väl är framme och kan blicka ut över dalen när bussen kör ner mot Valle. Detta kommer att hända först imorgon , jag får övernatta på Teneriffa eftersom det inte går någon färja på kvällen.



1 kommentar:

  1. Det kommer att bli jättebra, ha det helt underbart. Kram Ellinor

    SvaraRadera