torsdag 5 november 2015

La Playa

Igår gick jag till La Playa för att se på solnedgången. Den var fantastisk solen blev ett eldklot innan den försvann i havet för att dagliga kvällsdopp . Ofta kommer moln som skymmer men denna kväll fick solen gå och bada utan störning.  Jag njöt av skådespelet på Casa la Playa med ett glas vitt och  servitören  hälsade mej välkommen och frågade hur länge jag ska stanna. Det känns bra att inte vara bortglömd men också underligt på något vis. På vägen tillbaka stötte jag på en tjej som jobbar på tyska bageriet och bor i samma hus som jag och vi fick också en liten pratstund. Danska Pernille är också här så vi har också träffats och snackat lite men ibland är det svårt med danska. 
Idag har jag tagit fram min stickning som blivit liggande sen förra året. Jag lyckades ju få nån sorts inflammation i handen på flyget till Teneriffa troligtvis p.g.a. att jag somnade stödd på högerhanden. Detta problem höll i ordentligt länge så någon stickning var inte att tänka på. 
Nu har jag iallafall fall börjat men mönstret verkar klurigt. Vi får se om det blir en tröja eller om jag kör fast.

2 kommentarer:

  1. Härligt med sol! Här har varit ganska grått idag. Förutom att arbeta har jag roat mig med att ta influensaspruta och sett filmen om Katarina Taikon på bio ikväll. Jättestark film och så aktuell hennes kamp är idag också. Ha det fortsatt bra!! Anita

    SvaraRadera
  2. Den filmen hade jag också velat se. Kommer ihåg hennes böcker . Kram

    SvaraRadera