fredag 13 november 2015

En vandring med trasig känga .

Idag klev jag upp redan strax efter sex , åt frukost i morgonstillheten på balkongen och gjorde mej sen iordning och packade ryggsäcken för en vandring. Det blev Las Hayas med buss och därifrån vandrade jag till Arure. Det är en inte alltför lång tur men jag tycker den är vacker och passar mej bra. Efter ca. halva vägen märkte jag att det blev lite snubbligt. Vid efterkontroll visade det sig att att min högra fina känga från Haglöfs gapade det vill säga sulan i fram hade släppt. Tilläggas kan att dom har några år på nacken så dom har nog helt enkelt torkat ut. Det är inte ovanligt att på dessa vandringar råka på en avsliten eller borttappad skosula. Har t.o.m. sett någon som virat elteip runt kängan för att få det att funka till mål. Det var dock svårt att gå så och med risk för att trilla över mina egna fötter beslöt jag mej för att riva loss den eftersom det under den yttre sulan fanns ytterligare en . Sagt o gjort sen gick vandringen vidare utan några som helst besvär. Kanske går den att limma på jag har sparat den i fall att.
Det var väldigt fint att starta vandringen på morgonkvisten för då var det angenämt svalt. Ska försöka att göra så i fortsättningen för när det blir middag blir det för varmt och då blir vandringarna jobbiga .
Tillbaka i Valle tog jag lunch på Esperanto , jag hade redan från första dagen här spanat in deras flammkuchen och idag slog jag till.
Ett bra val knaprig och god med lagom sälta en liten öl därtill blev pricken över i .



 En simtur och lite strandhäng efter lunchen hanns också med. 
 Ikväll ska jag mingla lite på Anjas modebutik som vill visa sin vinter kollektion . Ska bara titta
 och smaka lite på deras tapas. Dom har riktigt fina kläder men inte riktigt min stil och vem be-
 höver vinterkläder. Inte jag , dessutom är min outfit rätt torftig här. 
   

   Många kaktusar har kaktusfikon nu. Har provat att äta men resultatet blev små mini taggar 
   i fingrarna och fruktköttet bestod av mest kärnor som fastnade mellan tänderna. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar