tisdag 17 november 2015

En smula krydda

Nu har jag äntligen kommit till skott och varit och köpt mej några kryddväxter att ha på balkongen. Förra året hade jag ju gjort iordning med sådana och i år ska det ju inte vara torftigare.
Jag trivs med lite grönt o lite ljuvlig doft från det gröna. Jag inhandlade basilika, mynta, oregano , och persilja på Valles enda blomsteraffär ,Samt en röd pelargon . Örtkryddorna luktar inte bara gott utan är förträffliga att krydda upp maten med . Redan igår gjorde jag fruktsallad med mynta och den smakade gudomligt. Jag köpte även ytterkrukor som jag fyllt med sand som jag hämtat på stranden nedanför detta för att inte hela härligheten ska flyga sin kos när vinden tar i som den gör ibland.


2 kommentarer:

  1. Härligt att du är på plats i Valle Gran Rey igen! Jag kommer dit den 30 december - ska till Gran Canaria en sväng med maken först över jul. Men innan dess får jag stå ut med det svenska novembereländet ett tag till. Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen skönt och du har det sköna framför dej. Här är sig likt och många ansikten som är bekanta. Den 30 dec. ska jag åka över till Los Christianos för att hämta upp mina två barnbarn 7 o 9 år. Vill det sig kanske vi ses redan där. Hoppas du får det fint på Gran Canaria och sen är du hjärtligt välkommen hit. Vi ses .

    SvaraRadera