torsdag 26 november 2015

Vandring

Idag har jag vandrat från Arore över Las Hayas och vidare till El  Cercado . Det var vad jag orkade för det går som sagt upp o ner och på slutet tror man alltid att man måste skynda på för att inte missa bussen.  Tanken var att bara gå till Las Hayas men när jag kom fram hade jag alltför mycket tid kvar tills bussen skulle komma så jag beslöt att fortsätta till  El Cercado . Det var varmt nere i dalen när jag tog bussen men när jag kom upp till Arore var det betydligt kyligare. Efter ett tag började det småregna men jag var förberedd och hade jacka med i ryggsäcken. Nu när  skriver detta sitter jag utanför restaurang Viktoria med en kaffe cortado och undrar vad det är som låter . När jag tittar mej runt får jag se en bil med släpkärra och i släpkärran en fläckig gris ,det är den som grymtar. Jag träffade en kvinna från Gotland igår på kören , vi träffades också förra vintern så vi är lite bekanta kan man säja. Hon har frågat om jag vill följa med henne o vandra  det kan jag fundera på . Hon har varit här i många år och kan vandringstigarna betydligt bättre än vad jag kan så det kan bli lite intressant. 



                                 Här syns molnen över La Fortalesa



                                  Här har jag kommit fram till El Cercado 

2 kommentarer:

  1. Hej! Får uppdatera mig om dina äventyr när jag kommer hem. Nu har vi varit i två veckor i det underbara Sydafrika. Naturen är helt otrolig och människorna härliga. Vill du se lite bilder har jag ett Instagramkonto (bm.lundgren.lundgren) där jagat onsdag några bilder. Ha det fortsatt gott på din härliga ö. För oss väntar ruskväder och mörker i mitten på nästa vecka. Kram B-M

    SvaraRadera
  2. Det ska naturligtvis inte vara två lundgren i Instagramkontot. Jäkla telefon som lever sitt eget liv!

    SvaraRadera