måndag 9 november 2015

Rörmokare eller ?



Var på la Playa på kvällen och på plattan där var liv o rörelse i vanlig ordning. Ett helt litet band spelade där men det märkligaste var mannen som blåste i sitt helt otroliga blåsinstrument. Kreativitet måste flöda här och om jag får göra en vild gissning var mannen som hanterade detta märkliga instrument en rörmokare som sadlat om . Hela långa röret bestod av olika detaljer som jag inte kan namnet på men skulle passa under en diskbänk eller liknande. Kanske är det sådant som kallas en installation .
Jag var där med två kvinnor som jag lärt känna och meningen var att vi skulle gå till restaurang Abraxa som utlovat live musik. Tråkigt nog var det fullsatt och någon gitarrist dök heller inte upp så vi fortsatte till Restaurant Esperanto åt en löksoppa ,drack ett glas vin ,pratade och sen gick  var och en hem till sitt för att njuta av skönhetssömnen . 
Tidigt vaknade jag av att det lät konstigt det visade sig att det blåst upp och var dags att ta in det som fladdrade på balkongen samt stänga balkongdörren. Jag tror det är en släng av Calima för det är riktigt  varmt och svettigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar