onsdag 25 november 2015

Yoga och musik

Igår kväll deltog jag för första gången i Yin yogan . Det var ett pass på 1.5 tim. Det var många deltagare så det var fullt hus ,fler hade inte passat in. Jag gjorde då gott jag kunde men det behövs fler gånger för att hitta rätt teknik. Instruktionerna är ju dessutom på tyska och även om min tyska är rätt god kommer dock uttryck som är för mig obekanta .
Idag har jag deltagit två timmar i öppna kören där är det en kvinna från  Schweiz som spelar gitarr och leder sångövningen. Det är för mej okända sånger från hela värden med text på olika språk t.ex något afrikanskt men det är väldigt glädjefyllt . Efter två timmar sång känns halsen lite sträv hon påpekade att även rösten behöver tränas liksom en idrottare tränar och det är säkert sannt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar