tisdag 24 november 2015

Förargelseväckande beteende .

I dag på morgonen begav jag mej iväg till Playa del Ingles. Jag har säkert beskrivit den stranden tidigare men om ni glömt så är det en stenig strand på andra sidan om Valle Gran Rey. Här solas o badas det naket för de som så önskar , stranden är en självutnämnd nudiststrand . Här bland buskarna ett stycke från stranden brukar det även finnas mäniskor som bor ute i Guds fria natur med endast himlensom tak och stjärnorna som lyser upp den mörka natten. Det verkar dock som dessa överblivna hippies har minskat i antal. 

Jag hittade genast en bra plats att njuta av sol vind och vågskvalp . Det finns små steninhägnader som byggts upp för att få lite insynsskydd och ev. också lite skydd från vinden och just i en sådan lade jag mej ner för att sola och lyssna på en hörbok. Det fungerar fantastiskt bra med Storytel här ,inga problem med nerladdning eller så för det finns god tillgång till internet.
Verkligen bra att inte behöva släpa på tunga böcker på resan utan kunna ha allt i iPhonen. 
Efter en dryg timme begav jag mej iväg tillbaka igen. Plötsligt gick en man hastigt förbi mej ,han såg väldigt rolig ut tyckte jag eftersom han var helt naken förutom ryggsäck på ryggen och solglasögon på näsan. Strax efter att han gått förbi ställde han sig framför en buske vänd åt mitt håll och som jag först trodde stod han där o pinkade. Tänkte att han kanske kunnat hitta ett bättre ställe men vad vet jag vissa män tycks kunna pinka både här o där . Eftersom det tog en stund för mej att komma förbi kunde jag konstatera att han verkade kunna pinka väldigt länge tills det gick upp för mej att han gjorde något helt annat ....
Ja ja vad ska man säga , kanske skulle jag tagit ett kort men på den tanken kom jag inte.
När jag väl kommit ut på den lilla vägen kom han cyklande förbi och då hade han i allafall shorts på sig.

1 kommentar:

  1. Hoppsan vad man kan få uppleva, fast kanske en upplevelse man kan klara sig utan 😊
    Kram Ellinor

    SvaraRadera