fredag 20 november 2015

Lomo de balo

Idag när jag slipper vänta på tv mannen kände jag att nu får det bli en liten vandring. Måste ju röra på mej och eftersom dagarna fortfarande är så varma beslöt jag att gå upp tidigt och ta bussen upp till Lomo de Balo. Väl där upp konstaterade jag att det blåste kraftigt och det var en kylig vind. Jag har aldrig tidigare utgått härifrån men tänkte att någonstans kommer man ju alltid. Först kom en pil som visade riktning Las Hayas men eftersom den verkade gå brant uppför och vinden var så kraftig avstod jag från den stigen utan fortsatte rakt fram . Efter endast några min. var det så gott som vindstilla och på andra sidan lyste solen upp berget. Vägen var här asfalterad och mestadels lutade det nedåt och utsikten var som alltid betagande. 



Efter att ha gått ett tag stötte jag på en man och en kvinna i 60 årsåldern som verkade lite vilse i pannkakan När nått fram till dom hörde jag att dom talade svenska och att dom inte riktigt visste var dom var , men mannen höll en karta i handen och pekade lite. 
Jag hälsade glatt och sa att jag hörde att dom var svenskar varpå jag fick svara på många frågor.
Vi gjorde sen gemensam sak och vandrade tillsammans nedför under det att vi pratade på om det ena o andra och dom var glada att dom fått personlig guidning. Efter ca.två timmar nådde vi ner till Valle och där skildes våra vägar med orden vi ses säkert för det gör man här ,större är det inte. Jag fortsatte hemåt för ombyte till bad för med ryggsäck på ryggen blir man lätt lite svettig om inte annars så i alla fall på ryggen och då är det perfekt med ett svalkande dopp. Stranden blev kortvarig för det kändes för varmt ,det sägs emellertid att svalare väder är på gång och det känns faktiskt skönt . Idag fick det bli lunch ute en fantastiskt god pastasallad . Innehållet verkade vara pasta ,äpple, mango ,lite lök ,skivade svarta oliver lite finhackad grön paprika, fetaost och mycket kryddgrönt samt säkerligen olivolja .
Gisses vad god den var. Nu har jag skrivit ner indigrienserna så kan jag testa att göra själv nån gång.
Och ni som läser får också gärna prova mitt receptbmedvreservation försatt något saknas men man får improvisera.

  

   På e.m. har jag gått till Playa , en kaffe och en kaka i skuggan med utsikt på vattnet där vågorna
   slår så att vitt skum bildas och några badande låter sig gungas med .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar