lördag 14 november 2015

Lite folklore m.m.

Idag har jag varit i San Sebastian. Det var någon typ av hantverksmässa där och torget var fullt av små stånd med olika hantverkare här från ön. Här fanns korgmakare ,osttillverkare , textil och mycket mer. 



   Här ett smakprov . 
   Dessutom fanns musikanter i sina fina folkdräkter som spelade och sjöng några lokala sånger .


   Jag valde att åka just idag eftersom jag hört talas om detta evenemang men den egentliga
   orsaken var att jag ville shoppa lite underkläder . Jag har hittat en affär som säljer sådana och 
   även annat i textil till priser som skulle kunna konkurera ut Ullared.
   På vägen hem i bussen fick jag sällskap med en kvinna jag lärt känna lite redan i fjol. Hon är från  
   Schweiz och har bott här i ca. 7 år samt driver ett litet pensionat . Hon hade en del att berätta 
  och hade en del förslag på fina vandringar m.m. Någon dag ska jag ta och gå upp o ta en titt på
  hennes lilla pensionat , jag tror det är ett mysigt ställe och det ligger någonstans ovanför Borbalan                      men nedanför La Calera . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar